onderzoek:(zelf)PORTRET

Na het lezen van 'blauwdruk' bleef de "ik" vraag misschien onbewust hangen.

In januari 2007 ben ik aan de slag gegaan met reeds vroeger bewerkte foto's van mezelf. Ik heb ze geprojecteerd, uit proportie gehaald, over elkaar gezet, negatief beeld positief omgezet: getransformeerd, gemanipuleerd in een nieuw beeld.

Ik schilderde deze portretten spontaan met schrale olieverf.
De schilderijen waren wel oké, maar had er toch geen goed gevoel bij.
Mijn twijfel werd nadien bevestigd door een oude bekende die zei:" Ben je nu nog steeds met die portretten bezig?" (Ik had dit reeds gedaan met m'n thema vrouw)
Enkel portretten schilderen wilde ik niet. Er is meer!

Ik heb toen besloten later deze schilderijen te hernemen, en deed dit in september 2008. (>zie later)
 
Posted by Picasa